هشت گام ضروری برای ایجاد روابط در محل کار

هشت گام ضروری برای ایجاد روابط در محل کار

ما ایجاد روابط قوی در محل کار را بررسی می کنیم. چه در حال شروع یک کار جدید باشید و چه قصد دارید ارتباطات موجود خود را تقویت کنید، ما نکات و استراتژی های ارزشمندی را برای تقویت ارتباطات مثبت و سازنده با همکاران خود در اختیار شما قرار می دهیم.

روابط مثبت در محل کار بخشی جدایی ناپذیر از حرفه شما است و می تواند به میزان قابل توجهی رضایت شما را در محل کار افزایش دهد.

ایجاد روابط با همکارانتان ممکن است کمی زمان و تلاش نیاز داشته باشد، اما می تواند بهره وری کل تیم شما را افزایش دهد و محل کار را برای همه سرگرم کننده کند. راه های زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد، از جمله درک نیازهای عاطفی همکارانتان. در این مقاله، ما هشت مرحله برای ایجاد روابط در محل کار را فهرست می کنیم، بررسی می کنیم که چرا مهم است که همکاران خود را به خوبی بشناسید و عناصر ضروری هر رابطه کاری سالم را توضیح دهیم.

هشت گام ضروری برای ایجاد روابط در محل کار

هشت گام برای ایجاد روابط در محل کار

در اینجا هشت مرحله مهم وجود دارد که در صورت ایجاد روابط در محل کار باید در نظر بگیرید:

۱٫ خودتان را بشناسید

شناخت خود گام مهمی در ایجاد روابط خوب در محل کار است زیرا به شما امکان می دهد به چیزهایی در مورد خود توجه کنید که می توانید برای بهبود آنها تلاش کنید. این ممکن است شامل نقاط ضعفی باشد که گاهی برقراری ارتباط با دیگران را دشوار می کند. همچنین مهم است که نقاط قوت خود را ارزیابی کنید تا بدانید چه چیزهای مثبتی می توانید به محل کار بیاورید.

۲٫ خودتان را معرفی کنید

اگر کار جدیدی را شروع می‌کنید و می‌خواهید مطمئن شوید که همکاران جدیدتان فرصتی برای آشنایی با شما دارند، حتماً در هفته اول در شرکت خود را یکی یکی به آنها معرفی کنید . انجام این کار نشانه باز بودن است. همچنین می‌تواند خود را به عنوان یک استخدام‌کننده جدید درگیر و هیجان‌انگیز قرار دهد که مایل است برای درک بهتر فرهنگ کاری خود تلاش کند.

۳٫ زمانی را برای توسعه روابط برنامه ریزی کنید

اگر در یک محیط شلوغ کار می کنید، برنامه ریزی زمانی برای توسعه روابط با همکاران ممکن است ایده خوبی باشد. گاهی اوقات، داشتن حتی ۱۰ دقیقه برای صحبت با یکدیگر و به اشتراک گذاشتن به‌روزرسانی‌های مهم در مورد زندگی‌تان، می‌تواند به دیگران بفهماند که به آنها اهمیت می‌دهید. به عنوان مثال، می توانید پیشنهاد دهید که تیم شما یک روز در هفته برای صرف ناهار با هم بیرون برود. این تکنیک ممکن است بسیار خوب عمل کند همچنین اگر چندین استخدام جدید در شرکت وجود داشته باشد که می خواهید با آنها آشنا شوید.

۴٫ سوال بپرسید

پرسیدن سوالاتی در مورد زندگی همکارانتان ممکن است به شما کمک کند تا آنها را بشناسید و آنها را بهتر درک کنید. این یک عنصر مهم در ایجاد روابط است زیرا به طرف مقابل نشان می دهد که شما واقعاً علاقه مند هستید که با او تماس بگیرید و نظر او را بدانید. هنگام پاسخ دادن و پرسیدن سؤالات بعدی، حتماً گوش دادن فعال را تمرین کنید. این می تواند مکالمات را معنادارتر کند و به همکارتان نشان دهد که اگر نیاز به گوش دادن به کسی دارد، در کنار آنها هستید.

۵٫ کمک خود را ارائه دهید

برداشتن باری از دوش همکار هنگامی که با یک کار درگیر هستند، راهی عالی برای ایجاد یک رابطه کاری سالم است. اگر متوجه شدید که فردی از تیم شما در حال مبارزه است یا به نظر می رسد بیش از حد کار کرده است، حتماً از او در این مورد بپرسید و به او بگویید که مایل به کمک هستید. حتی اگر صلاحیت انجام وظایف آنها را ندارید، می توانید زمان یا کمک خود را به آنها ارائه دهید. این می تواند به شما کمک کند اعتماد ایجاد کنید و خود را به عنوان یک همکار فعال که آماده برداشتن گامی اضافی برای حمایت از دیگران است، قرار دهید.

۶٫ کمک بخواهید

به طور معمول، یک رابطه سالم شامل ارائه کمک و درخواست کمک در صورت نیاز است. اگر شما با مشکلی دست و پنجه نرم می کنید، از کسی از بخش خود بخواهید که به شما کمک کند. به این ترتیب شانس بیشتری برای گذراندن زمان با هم و آشنایی با آنها دارید. گوش دادن به توصیه های آنها و استفاده از آنها برای غلبه بر مشکلات در محل کار نیز ممکن است به آنها نشان دهد که از کمک آنها قدردانی می کنید و نقاط قوت آنها را می شناسید.

۷٫ سپاسگزاری کنید

نشان دادن قدردانی ممکن است به اشکال مختلف باشد. این ممکن است شامل ارسال یک ایمیل تشکر سریع برای آنها باشد، زمانی که در کاری به شما کمک می کنند یا یک هدیه نمادین برای تولدشان دریافت می کنند. قدردانی روابط را تقویت می کند زیرا نشانه احترام است و به طرف مقابل نشان می دهد که شما واقعاً به سلامت او اهمیت می دهید.

۸٫ نیازهای همکاران خود را درک کنید

برای نشان دادن ابتکار عمل در شناخت یک همکار، می توانید سعی کنید نیازهای عاطفی او را درک کنید. این ممکن است شامل مزاحم نکردن آنها در یک زمان معین از روز یا فقط پرسیدن سؤال در بعدازظهر از آنها باشد که مهمترین وظایف آنها تمام شده است.

به یاد داشته باشید که هر کسی برنامه کاری ایده آل خود را دارد. به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است کار در یک محیط پویا را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر هنگام کار مستقل بیشترین خلاقیت را دارند و می توانند حواس پرتی را از بین ببرند.

عناصر ضروری یک رابطه خوب

برای درک بهتر همکاران خود، این فهرست از عناصر ضروری را که یک رابطه سالم را تشکیل می دهند مرور کنید:

اعتماد کنید

کارمندانی که می‌توانند در موقعیت‌های روزمره به همکاران خود تکیه کنند، معمولاً در محل کار استرس کمتری دارند و ریسک‌های حرفه‌ای هوشمندانه‌تری می‌پذیرند. این به این دلیل است که اعتماد به همکاران باعث می‌شود که بیان خود برای آنها راحت‌تر باشد. به طور مشابه، اگر دوست دارید در محل کار روابط بهتری ایجاد کنید، حتما به همکاران خود ثابت کنید که فرد قابل اعتمادی هستید که می توانند در شرایط سخت به او تکیه کنند.

پذیرش – پذیرفته شدن

یکی دیگر از عناصر مهم یک رابطه کاری موفق، پذیرش است. اگر همکارانتان را همانطور که هستند، با تمام نقاط قوت و ضعفشان بپذیرید، برای آنها راحت تر می شود که نظرات خود را با شما در میان بگذارند. به یاد داشته باشید که پذیرش دیگران نیز به معنای موافقت با مخالفت است. به عبارت دیگر، این در مورد حمایت از یکدیگر بدون توجه به هر چیزی است و درک اینکه چگونه تفاوت های بین شما می تواند رابطه کاری شما را موفق تر کند.

ارتباط باز

برقراری ارتباط آشکار با همکارانتان می تواند به شما کمک کند تا به سرعت به مسائلی که شما را آزار می دهد رسیدگی کنید و قبل از ایجاد موقعیت های استرس زا آنها را حل کنید. این یک عنصر ضروری یک رابطه سالم است زیرا باعث می شود دیدگاه طرف مقابل را درک کنید. برای پرورش ارتباطات باز، حتماً سؤال بپرسید و همکاران خود را بهتر بشناسید.

کار گروهی

مهارت های کار تیمی بخش اساسی روابط خوب در محل کار است زیرا به سازماندهی کار تیم شما و ارائه پروژه های موفق کمک می کند. افرادی که در یک تیم به خوبی کار می کنند، معمولا مشتاق تر برای کمک به همکاران خود هستند. این ممکن است شامل حمایت از آنها در هنگام گرفتن تصمیمات شغلی مهم یا دور هم جمع شدن برای یافتن راه حل خلاقانه برای یک مشکل مرتبط با کار باشد. اگر همکاران شما بدانند که شما آماده کمک به آنها هستید، احتمالاً از ایده های شما حمایت خواهند کرد.

چرا مهم است که همکاران خود را بشناسید

ایجاد روابط حرفه ای می تواند به شما در پیشرفت شغلی و احساس راحتی بیشتر در محل کار کمک کند. در اینجا برخی از مزایای رایج آشنایی با همکاران خود آورده شده است:

پویایی کار بهتر

اگر همکاران خود را به خوبی بشناسید، معمولاً می دانید که در محل کار از آنها چه انتظاری داشته باشید. این اغلب کار کل تیم را روان تر می کند و بهره وری را افزایش می دهد. به طور مشابه، اگر همکاران شما نقاط قوت شما را بدانند، ممکن است وظایفی را به شما محول کنند که از انجام آنها لذت می برید.

کار کردن با افرادی که به خوبی می شناسید، عنصری از شوخ طبعی را نیز به محل کار شما وارد می کند، که ممکن است کنترل موقعیت های استرس زا را آسان تر کند.

شبکه سازی

ایجاد روابط سالم در محل کار گاهی اوقات می تواند به شما در ایجاد شبکه حرفه ای کمک کند. شما هرگز نمی دانید چه زمانی یک همکار که با او خیلی خوب کنار می آیید ممکن است کلمه خوبی برای شما بیان کند یا خدمات شما را به کسی که علاقه مند به استخدام شما است توصیه کند. به همین دلیل است که گاهی اوقات حفظ روابط خوب با همکاران و کارفرمایان گذشته مهم است.

حمایت معنوی

اگر می‌دانید که فردی را در محل کار خود دارید که می‌توانید به او اعتماد کنید، معمولاً غلبه بر چالش‌های حرفه‌ای برای شما آسان‌تر است. حمایت اخلاقی آن‌ها می‌تواند به شما در رشد حرفه‌تان کمک کند، زیرا می‌دانید که مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، کسی وجود دارد که انگیزه و اهداف شما را درک می‌کند. همچنین حمایت از یکدیگر می تواند روزهای کاری شما را جذاب تر و کمتر استرس زا کند.

افزایش رضایت شغلی

ایجاد روابط کاری قوی می تواند رضایت شغلی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. پس از تلاش زیاد برای یادگیری مهارت‌های جدید و بهبود صلاحیت‌های خود، نه تنها با یک شغل جالب و دستمزد بالا، بلکه ارتباطات فوق‌العاده و افرادی که به شما الهام می‌دهند نیز باقی می‌مانید. اگر از تمام جنبه های شغلی خود راضی هستید، ممکن است متوجه افزایش بهره وری و افزایش اعتماد به نفس شوید.

افزایش راحتی در هنگام ارائه

سخنرانی عمومی یکی از رایج ترین مشکلات کارمندان در بیشتر صنایع است. اگر کسی هستید که ارائه سخنرانی را دوست ندارید، بهتر است با همکاران خود آشنا شوید. به طور معمول، ارائه ایده‌های خود در مقابل افرادی که به خوبی می‌شناسید آسان‌تر است، زیرا اهداف آنها را درک می‌کنید و احساس می‌کنید که از شما حمایت می‌کنند.

اگر شما متوجه شدید که یکی از همکاران هنگام صحبت کردن در جلسات مهم دچار استرس می شود، برای نشان دادن ابتکار به او نزدیک شوید و آنها را به سایر اعضای تیم معرفی کنید

https://uk.indeed.com/career-advice/career-development/building-relationships-at-work

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *