پاداش و مزایا

پاداش و مزایا

 
تعریف: جبران خدمات و مزایا


جبران خسارت و مزایا به جبران خسارت / حقوق و مزایای دیگر پولی و غیر پولی که توسط یک شرکت به کارمندان خود منتقل شده است اشاره دارد.

جبران خسارت و مزایا یک جنبه مهم HRM است زیرا به انگیزه بخشیدن به نیروی کار کمک می کند. این کار بر اساس عملکرد و عملکردشان به مزایای کارمندان کمک می کند و بهترین کارکنان را در محیط کار به ارمغان می آورد.

اهمیت جبران خسارت و مزایا


شرکت ها افراد را برای رسیدن به اهداف سازمانی خود استخدام می کنند و افراد برای کسب درآمد و ایجاد شغل خود به شرکت ها می پیوندند.

یکی از بزرگترین عواملی که مردم به شرکتها در جبران خسارت و مزایا ، حقوق ، قدرت ، مشوق و غیره می پردازند که به آنها داده می شود.

جدا از شهرت و مشخصات شغلی شرکت ، پولی که به عنوان حقوق دریافت می شود در جذب افراد برای کار برای سازمان بسیار مهم است.

هرچه غرامت و مزایایی که به کارمندان ارائه می شود بیشتر باشد ، وفاداری ، انگیزه کار و کار خود را بیشتر می کند. با این حال ، شرکت هایی که حقوق کمتری ارائه می دهند ، میزان جذابیت بالایی و بهره وری کمتری از کارمندان را مشاهده می کنند. همه این عوامل به جبران خسارت کمک می کند و از مزایای آن عامل مهمی در مدیریت نیروی کار است.

حقوق کارمندان با چندین پارامتر مانند تجربه ، سوابق تحصیلی و غیره تعریف می شود. در مدیریت ارشد ، مهارتهایی مانند مدیریت تیم ، مدیریت ارتباطات ، رهبری ، مدیریت زمان و غیره نیز در حین نهایی کردن بسته پرداخت در نظر گرفته می شود.

مؤلفه های جبران خسارت و مزایا


راه های مختلفی وجود دارد که می تواند به کارمندان مزایایی داده شود.

بیشتر این میزان از نظر CTC یا حقوق ناخالص دریافت می شود.

برخی از مؤلفه های مختلف جبران خسارت و مزایا در زیر ذکر شده است:

پرداخت ثابت: این حقوق اساسی است که فارغ از هر عامل دیگری به کارمند پرداخت می شود. این به وضوح در قرارداد کار بیان شده است.

این میزان غرامت یا حقوق یا دستمزدی است که یک کارمند یا کارگر قطعاً تا زمانی که کارمند شرکت باشد ، به دست می آورد.

متغیر دستمزد: این میزان غرامت اضافی است که براساس عملکرد کارکنان ، عملکرد شرکت و غیره به کارمند پرداخت می شود از آنجا که دستمزد متغیر مبتنی بر عملکرد یک فرد است ، باعث می شود تا کارمندان حتی بهتر عمل کنند.

پرداخت حقوق صاحبان سهام: به کارکنان سهام شرکت اعطا می شود ، غالباً با قیمت تخفیف.

انتظار می رود کارمندان با قدردانی از قیمت سهام و رشد شرکت ، از آنها درآمد کسب کنند. این بیشتر به مدیریت ارشد داده می شود که مدت طولانی در این شرکت خدمت کرده اند.

مزایای دیگر:

مزایایی مانند تسهیلات پزشکی ، بیمه نامه ، ماشین متعلق به شرکت مسطح و غیره همگی ۸در ایجاد انگیزه در کارمندان نقش مهمی دارند.

این مزایا توسط بخشی از به رسمیت شناختن خدمات یک کارمند توسط شرکت داده می شود.

جبران خدمات و مزایا تفاوت بین جبران خدمات و مزایا


هر دو عامل در ایجاد انگیزه در کارمندان برای انجام کارهای خود و پرداخت آنها به خاطر خدماتی که برای شرکت انجام می دهند بسیار مهم هستند.

با این حال ، بین جبران خسارت و مزایا اختلاف اندکی وجود دارد. جبران خسارت کاملاً مربوط به پولی است که به حقوق یک کارمند یعنی حقوق دریافت می شود.

پاداش ها و غیره. از طرف دیگر ، مزایا مشوق های غیر پولی است که به کارمندان داده می شود مانند مزایای درمانی که کارمند مجبور به پرداخت آن نیست.

از این رو ، این نتیجه گیری تعریف جبران خسارت و مزایا همراه با بررسی اجمالی آن است.

https://www.mbaskool.com/business-concepts/human-resources-hr-terms/4032-compensation-a-benefits.html

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *