تجربه کارمند (EX) چیست و چرا اهمیت دارد؟

 

تجربه کارمند (EX) چیست و چرا اهمیت دارد؟

 

تجربه کارمند را چگونه تعریف می کنید؟

چرا تجربه کارمند مهم است؟

تجربه مثبت کارمند چیست؟

۶ مرحله تا تجربه کارمند

۵ راه برای بهبود تجربه کارکنان

۶ نوع نظرسنجی تجربه کارکنان

اگر یک دهه پیش از کارفرمایان می پرسیدید که چه چیزی در ذهن سازمان است، اصطلاح تجربه کارمند (EX) واقعاً در بالای لیست قرار نداشت.

در چند سال اخیر، جنبش تجربه کارکنان شتاب بیشتری به دست آورده است. کارفرمایان شروع به بررسی این کردند که تجربه – از جذب تا خروج – برای کارمندانشان چگونه است

قبل از اینکه بتوانیم به راه‌هایی برای بهبود EX بپردازیم، بیایید نگاهی به تجربه کارمندی داشته باشیم و چه چیزی یک تجربه مثبت کارمند را ایجاد می‌کند، و راه‌هایی برای طراحی استراتژی تجربه کارمند خوب.

تجربه کارمند را چگونه تعریف می کنید؟

تجربه کارمند تعاملاتی است که یک کارمند با افراد، سیستم ها، خط مشی ها و فضای کاری فیزیکی و مجازی دارد. هم جزئیات کوچک کار روزانه و هم رویدادها  دوره ای اهمیت دارند.

تجربه کارمند ذهنی است: تأثیر کل‌نگر شغل و سازمان بر فرد است – اینکه کارکنان چگونه احساس می‌کنند، پتانسیل و توانایی‌های خود را درک می‌کنند و تأثیر آن بر  آنها.

در برخی از بخش‌های دنیای منابع انسانی، این اصطلاح صرفاً با سیستم‌ها و ابزارهای منابع انسانی مرتبط شده است ، و آنها را برای کارمندان با ورود به سیستم و داده‌های مشترک، یکپارچه‌تر می‌کند.

تجربه کارمند آن چیزی است که کارمند تجربه می کند، زندگی می کند و احساس می کند.

 

چرا تجربه کارمند مهم است؟

ما می دانیم که تجربه کارمند مهم است، اما ممکن است مشخص نباشد که چقدر در هر مرحله از چرخه عمر کارمند مهم است. بیایید نکات کلیدی را که اهمیت تجربه کارمند را برجسته می‌کنند، بیان کنیم.

استخدام کردن

یک برند کارفرمای قوی می تواند به جذب استعدادهای برتر کمک کند. با سرمایه گذاری روی تجربه کارمندان از اولین تماس  تا مصاحبه خروج ، فرهنگ شرکت و برند کارفرمای  خود را به طور همزمان تقویت می کنید .

این می تواند سازمان شما را به گزینه ای رقابتی تر در زمانی که نامزدها بین پیشنهادات انتخاب می کنند تبدیل کند.

حفظ کارکنان

جابجایی کارمندان گران است. تخمین زده می شود که ایالات متحده سالانه  برای ترک خدمت کارکنان هزینه می کند.

اما اگر کارمندان شما راضی‌تر باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که بمانند. ما دریافته‌ایم که کارمندان موفق بیشتر تمایل دارند در سازمان خود بمانند . اما کارکنان بیش از هر زمان دیگری به دنبال فرصت های جدید هستند. برای سازمان ها و رهبران کسب و کار، حفظ کارکنان بسیار مهم است.

تعهد شغلی

یک تجربه استثنایی کارمند به این معنی است که کارمندان بیشتر درگیر هستند. و افزایش مشارکت کارکنان منجر به افزایش بهره وری می شود. گالوپ اشاره می‌کند که شرکت‌هایی که نیروی کار درگیر دارند، بهتر از شرکت‌هایی با نیروی کار غیرفعال عمل می‌کنند .

جاش برسین، یک متخصص پیشرو در صنعت و متخصص ارشد منابع انسانی، متخصص تجربه کارمندان است. او می‌گوید «تجربه کارمند خوب انجام شده» یک محرک کلیدی برای مشارکت کارکنان است . مزایای مشارکت کارکنان در عملکرد کلی سازمان شما نمایان می شود.

مدیریت عملکرد و عملکرد

همانطور که ذکر شد، راهنمای تجربه کارکنان ما در سال ۲۰۲۲ بینش جدیدی در مورد عملکرد سازمانی پیدا کرد . به عنوان مثال، کارمندانی که تیم‌های فراگیر دارند ۲۷ درصد از همتایان خود که کمتر فراگیر هستند عملکرد بهتری دارند. و هنگامی که مدیران فراگیر باشند، کارکنان تعهد بالاتر و رضایت شغلی بالاتری را گزارش می دهند.

هر دو عامل به مشارکت کارکنان کمک می کنند، که منجر به عملکرد بهتر شرکت می شود. و هر دو به استراتژی مدیریت عملکرد سازمان شما کمک می کنند .

رضایت مشتری

تجربه کارمندان شما اغلب به تجربه مشتریان شما تبدیل می شود. هنگامی که کارمندان خوشحال هستند ، به احتمال زیاد مشتریان نیز تجربه مثبتی از مشتری دارند. بنابراین، پس از بهبود برنامه تجربه کارمند خود، احتمالاً شاهد افزایش رضایت مشتری خواهید بود .

 

تجربه مثبت کارمند چیست؟

اکنون می دانیم که تجربه کارمند چیست و چرا اهمیت دارد. اما چه چیزی یک EX خوب را می سازد؟

بینش تجربی ما در سال ۲۰۲۲ سه مؤلفه کلیدی از آنچه که یک تجربه خوب کارمند را ایجاد می کند، پیدا کرد:

  1. رهبری فراگیر
  2. تمرکز بر رفاه کارکنان
  3. حمایت از کارگران هیبریدی

رهبری فراگیر

مدیران به تنهایی تأثیر باورنکردنی بر تجربه کارکنان دارند. گالوپ دریافت که مدیر کارمند تاثیرگذارترین عامل در تجربه کارمند است . بر اساس داده‌های تازه منتشر شده ما، یک مدیر فراگیر همه تفاوت را ایجاد می‌کند.

افراد دارای مدیران فراگیر نتایج کسب و کار بهتری را گزارش می دهند. در واقع، آنها تعهد بالاتر، مشارکت بالاتر و درک بالاتری از حمایت را گزارش می دهند.

تندرستی

همه گیری جهانی EX را دوباره تعریف کرد. در میان بحران بهداشت جهانی، طبیعی به نظر می رسد که رفاه به عنوان یک مؤلفه اصلی برای تجربه کارمندان ظاهر شود. ما دریافتیم که ۵۵ درصد از کارمندان در حال زوال هستند . این حالت بی حالی به عنوان فقدان سلامت روان تعریف می شود.

ما اکنون رفاه را به عنوان اولویت اصلی برای ایجاد یک تجربه خوب برای کارمندان می بینیم. نظرسنجی ویلیس تاورز که در بالا ذکر شد، رفاه را به عنوان یک اولویت گزارش می دهد. در واقع، ۶۳ درصد از سازمان ها می گویند که باید برنامه های سلامت کارکنان خود را ارتقا دهند.

حمایت از کارمندان هیبریدی

یک مطالعه اخیر نشان داد که از هر ۳ کارگر، ۱ نفر در صورت بازگشت به دفتر کار خود را ترک می کند . همین مطالعه نشان داد که ۵۱ درصد از کارمندان محیط کار ترکیبی را ترجیح می دهند . کار از خانه دیگر یک مزیت نیست – برای بسیاری یک ضرورت است.

حمایت از کارمندان هیبریدی و از راه دور به معنای افزایش برنامه های ارتباطی و رفاهی است.

۶ مرحله از تجربه کارمند

EX یک سفر است. وقتی از ابتدا تا انتها به این سفر نگاه می کنیم، می توانیم تجربه کارمند را به شش مرحله مختلف تقسیم کنیم. تجربه کارمند در هر نقطه تماسی رخ می دهد. این اتفاق حتی قبل از اینکه کارمند برای سازمان کار کند رخ می دهد. بیایید نگاهی جامع به چرخه عمر کارمندان بیندازیم.

شش مرحله تجربه کارکنان

جذب

این مرحله جالبی از تجربه کارمند است. مرحله جذب کارمند حتی قبل از اینکه یک موقعیت باز وجود داشته باشد رخ می دهد. جذب به نحوه تعامل و/یا آگاهی کارکنان آینده از سازمان شما اشاره دارد.

آگاهی از برند می تواند نقش بزرگی در این مرحله از EX ایفا کند. تصویر، حضور، شهرت و فرهنگ سازمان شما بخشی از آگاهی از برند است. سعی کنید به راه هایی فکر کنید که بتوانید آگاهی از برند سازمان خود را افزایش دهید. تاکتیک‌های بازاریابی مانند رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها یا حتی رویدادهای زنده و کنفرانس‌ها می‌توانند کمک کنند.

استخدام

این دومین مرحله از تجربه کارمند است. اما این مرحله زمانی شروع نمی شود که نامزد پیشنهاد نامه را امضا کند. بسیار شبیه مرحله جذب، مرحله استخدام قبل از اینکه فرد کارمند شود شروع می شود.

مرحله استخدام در تجربه کارمند به مواردی مانند زیر نگاه می کند:

  • تجربه داوطلب در فرآیند استخدام
  • مدیریت استعداد کلی
  • هرگونه تعامل در طول فرآیند استخدام (استخدام کنندگان، مدیران استخدام و موارد دیگر)
  • ارتباط باز که حس اعتماد را تقویت می کند

شروع کار

وقتی یک کارمند کار جدیدی را شروع می کند، دریافت بازخورد در زمان واقعی مهم است. مرحله ورود به کار به این می‌پردازد که تجربه کارمندان برای سرعت بخشیدن به سازمان جدیدشان چگونه است. این از روز اول استخدام شروع می شود.

سازمان‌هایی که تجربه‌های مثبتی از ورود به سیستم دارند ، چند تاکتیک مختلف را پوشش می‌دهند:

  • محیطی مثبت و دلپذیر
  • احساس عمیق تعلق و شمول از روز اول
  • بحث در مورد ارزش های اصلی ، ماموریت و استراتژی شرکت
  • تجربه در محل کار
  • ارتباطات واضح و انتظارات روشن
  • جلسات و بررسی‌های منظم برای ارزیابی چگونگی تجربه ورود
  • فرصتی برای ارائه (و دریافت) بازخورد

مشغول کردن

این مرحله را می توان به عنوان مرحله “حفظ” EX نیز نامید. و دلیل خوبی دارد. ما از داده ها می دانیم که مشارکت کارکنان منجر به حفظ کارمندان می شود.

در این مرحله، سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا کارکنان خود را راضی، رضایت‌بخش و درگیر در شغل خود نگه دارند. این برای هر کارمند متفاوت به نظر می رسد زیرا همه ما متفاوت هستیم. به‌عنوان رهبران کسب‌وکار، ارائه راه‌های مختلفی برای تعامل کارکنان با سازمان مهم است.

همچنین مهم است که به طور مداوم بازخورد بخواهید . برخی از سازمان ها از مواردی مانند بررسی پالس استفاده می کنند. برخی دیگر مدیران را تشویق می‌کنند تا در جلسات منظم یک به یک، بحث آزاد را مطرح کنند. برخی دیگر نظرسنجی های سراسری شرکت را انجام می دهند و داده ها و بازخوردها را در مقیاس بزرگ جمع آوری می کنند. صرف نظر از روش، خطوط ارتباطی را باز نگه دارید .

مشارکت کارکنان در هر سازمانی متفاوت به نظر می رسد. در هسته آن، اطمینان از این است که کارکنان احساس ارزشمندی، دیده شدن و احساس تعلق دارند. زمانی که کارمندان احساس می کنند به آنها تعلق دارند، به احتمال زیاد درگیر می شوند.

توسعه دهید

فرصت های یادگیری و توسعه برای EX بسیار مهم است. تحقیقات نشان می دهد که توسعه حرفه ای مزایای باورنکردنی دارد . فکر کنید: ارتقاء مهارت، افزایش مشارکت کارکنان، افزایش بهره وری، عملکرد کلی بهتر و موارد دیگر.

کارمندان همچنین به اشتراک گذاشته اند که فرصت های رشد باعث می شود آنها در شرکت فعلی خود بمانند . این شامل تشویق تحرک داخلی یا حرکت های جانبی برای کمک به ادامه رشد کارکنان است.

با عملکرد منابع انسانی خود یا رهبران منابع انسانی صحبت کنید تا راه های جدیدی برای ارائه فرصت های یادگیری به کارمندان کشف کنید. تجربه کاری کارکنان با تجربه یادگیری آنها همراه است.

خارج شوید

این مرحله نهایی تجربه کارمند است. برای اکثر کارمندان، زمانی فرا می رسد که از شرکت جدا می شوند. بسیاری از کارشناسان صنعت استدلال می کنند که این مرحله از تجربه کارمند به اندازه مراحل ابتدایی مهم است.

این مرحله جنبه های مختلفی دارد. سازمان ها باید موارد زیر را در نظر داشته باشند:

  • بازخورد بخواهید. اغلب، این به شکل یک مصاحبه خروجی است. برای کارفرمایان مهم است که به دنبال درک تصمیم کارمند برای ترک کار باشند. همچنین برای کارمند مهم است که احساس کند شنیده می شود – و احساس می کند که بازخورد آنها ارزشمند است.
  • با تیم بررسی کنید. کارمندی که ترک می‌کند می‌تواند اثری موج‌دار به جا بگذارد. بر اعضای تیم فوری آنها تأثیر می گذارد. اما غیبت می‌تواند بر تیم‌های متقابل، پروژه‌های در حال انجام و موارد دیگر نیز تأثیر بگذارد.
  • مثبت بودن. از دست دادن یک کارمند هرگز جالب نیست. مهم است که مثبت، محترمانه و حرفه ای باقی بمانید. برای مدیران مهم است که رفتارهایی را مدل کنند که به ایجاد یک محیط کاری ایمن از نظر روانی ادامه دهد .

۵ راه برای بهبود تجربه کارکنان

سینار گفت: «سازمان‌هایی که تجربه‌ای قوی و متمایز برای کارمندان خود ایجاد می‌کنند، در جنگ استعدادها در هر دو جبهه پیروز خواهند شد – جذب و حفظ». شرکت‌ها برای حفظ سلامت کارکنان – از نظر عاطفی، اجتماعی و جسمی، باید یک دیدگاه کلی در مورد رفاه و تعلق را در اولویت قرار دهند.

سازمان شما می تواند به دنبال راه هایی برای بهبود تجربه کارکنان باشد. صرف نظر از جایی که در سفر هستید، ما پنج راه را برای شروع بهبود EX در شرکت شما شناسایی کرده ایم.

۱٫ فرصت های یادگیری و توسعه را فراهم کنید

از تحقیقات قبلی ما، دسترسی به فرصت های یادگیری و توسعه بسیار مهم است. این ۳۱ درصد به مدل EX کمک می کند. کارمندان به دنبال فرصت های رشد و یادگیری هستند.

کارکنان با ذهنیت رشد نیاز به دسترسی به فرصت ها دارند. بدون فرصت های توسعه، آنها به دنبال فرصت های جدید در جای دیگری خواهند بود.

۲٫ بر کیفیت مدیر تمرکز کنید

ما می دانیم که مدیران تأثیر باورنکردنی بر EX دارند. و جدیدترین تحقیقات ما از راهنمای تجربه کارمندان ۲۰۲۲ نشان می دهد که رهبران فراگیر همه تفاوت را ایجاد می کنند. روی مدیران خود سرمایه گذاری کنید

فرصت های آموزشی را برای مدیران فراهم کنید تا مهارت های مورد نیاز برای ایجاد تغییر پایدار را پرورش دهند. اگر مدیران شما درگیر نباشند ، احتمالاً کارمندان شما نیز درگیر این کار نیستند.

۳٫ ارائه مربیگری تک به تک

دسترسی به فرصت های مربیگری با پیشرفت حرفه ای همراه است. وقتی به کارمندان فرصت یادگیری و رشد داده می شود ، کسب و کار سود می برد.

دسترسی کارکنان خود را به مربیگری در نظر بگیرید. با مربیگری شخصی، کارمندان شما خودآگاه تر ، انعطاف پذیرتر و از نظر ذهنی مناسب تر خواهند شد .

این بیماری همه گیر تمرکز جدیدی بر سلامت و تندرستی کارکنان به ارمغان آورده است . ما واقعاً تازه شروع به دیدن تأثیرات سلامت روان COVID-19 کرده ایم. ما می دانیم که نرخ فرسودگی شغلی در حال افزایش است. ما می دانیم که کارکنان سطوح بالاتری از استرس و اضطراب را گزارش می کنند. و ما می دانیم که هنوز در یک بیماری همه گیر مداوم زندگی می کنیم.

برای رفع این مشکل، سازمان ها باید برنامه های سلامتی را در راس فهرست اولویت های خود قرار دهند. به روش هایی فکر کنید که می توانید از آمادگی ذهنی کارکنان خود حمایت کنید. مواردی مانند:

  • برنامه کمک به کارکنان
  • دسترسی به مربیگری یک به یک را فراهم کنید
  • برنامه های سلامت مالی
  • مزایای مراقبت از کودک
  • برنامه های ذهن آگاهی و مدیتیشن
  • برنامه های باروری و تنظیم خانواده
  • برنامه های آمادگی جسمانی

۵٫ از کارمندان هیبریدی حمایت کنید

شما می توانید با ارائه انعطاف پذیری بیشتر از کارمندان خود حمایت کنید . با حمایت از کارگران ترکیبی، نیروی کار خود را توانمند می‌سازید تا بهره‌ورتر و از نظر ذهنی مناسب‌تر شوند.

هنگامی که به دنبال راه هایی برای ایجاد تغییرات بزرگ در سازمان خود هستید، این توصیه  را در نظر بگیرید.

سینار گفت: “سازمان ها باید فضاهایی از نظر روانی ایمن برای کارکنان ایجاد کنند تا در مبارزات خود به اشتراک بگذارند. آنها همچنین باید در مورد تغییرات قابل توجه زندگی و کاری فکر کنند – و نیازهای کارکنان را با پشتیبانی شخصی و به موقع برآورده کنند.” اگرچه شرکت‌های بیشتری این رویکردها را اجرا می‌کنند، تعداد کمی از آنها تعهد واقعی خود را برای حفظ بلندمدت آنها از طریق ترکیبی از مشارکت مدیران و تقویت سازمانی نشان داده‌اند.

۵ مرحله برای شروع طراحی استراتژی EX

بنابراین، شما آماده طراحی استراتژی خود هستید. در اینجا پنج مرحله برای کمک به شما برای شروع ارائه شده است.

  1. از کارمندان خود برای بازخورد بخواهید. اولین قدم این است که نقطه شروع خود را تعیین کنید. برای انجام این کار، درخواست بازخورد بسیار مهم است. به سازمان خود ضربه بزنید – هم مشارکت کنندگان فردی و هم مدیران. احساسات کارکنان را ارزیابی کنید و ببینید سازمان شما کجا فرصت هایی برای بهبود دارد.
  2. تجربه کارمندان را در فرهنگ شرکت خود قرار دهید. EX باید در هسته اصلی سازمان شما به عنوان یک شرکت باشد. برای انجام این کار، باید در فرهنگ شرکت شما گنجانده شود . تمام نقاط تماس فرهنگ شرکت را در نظر بگیرید. EX کجا نشان داده می شود؟ چگونه می توانید عناصر EX را به جنبه های فرهنگ خود اضافه کنید؟
  3. مناطق مشکل خود را مشخص کنید هر سازمانی آنها را دارد. هنگامی که EX فعلی خود را ارزیابی کردید، وقت آن است که به درون خود نگاه کنید. به این فکر کنید که چه حوزه هایی دارای بالاترین اولویت هستند. تعیین کنید چه مناطقی بیشترین تأثیر را خواهند داشت. از آنجا، شما قادر خواهید بود یک استراتژی در مورد چگونگی تبدیل فرصت های خود به موفقیت ایجاد کنید.
  4. توجه شخصیت های کارمند. مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، EX یک اندازه نیست. نیروی کار جهانی ما چند نسلی ، چند فرهنگی ، متنوع و منحصر به فرد است. مهم است که EX سازمان شما نیازهای منحصر به فرد فرد را برآورده کند. استراتژی خود را طوری طراحی کنید که فراگیر باشد و حس تعلق را برای همه اعضای نیروی کارتان تقویت کند، نه فقط برخی.
  5. لحظاتی را خلق کنید که اهمیت دارند. از دست دادن لحظات تأثیرگذار آسان تر است. مدیران بیشترین تأثیر را در تجربه کلی کارکنان دارند. بازخوردهایی را که از کارمندان می شنوید دریافت کنید و لحظات معناداری ایجاد کنید. آن لحظات مهم باعث می شود که کارکنان احساس تعلق، هدف و تأثیر عمیقی داشته باشند.

۶ نوع نظرسنجی تجربه کارکنان

بررسی عملکرد به تنهایی برای اندازه گیری و سنجش بازخورد کارکنان کافی نیست. راه های مختلفی برای جمع آوری بازخورد و دریافت نبض در EX وجود دارد – اما نظرسنجی ها می توانند معجزه کنند.

این نظرسنجی ها تمایل دارند با مراحل مختلف سفر EX هماهنگ شوند. با تیم منابع انسانی خود و رهبران منابع انسانی کار کنید تا ببینید این نقاط تماس در کجا می توانند پیاده سازی شوند.

  • نظرسنجی بازخورد نامزدها این نوع نظرسنجی از داوطلبان در طول مرحله مصاحبه و/یا استخدام بازخورد می خواهد. نظرسنجی های کاندیدا می تواند به سازمان شما کمک کند تا نبض آگاهی برند و درک فرهنگ را به دست آورد.
  • نظرسنجی ورود. این نظرسنجی باید برای افراد جدید استخدام شده در سازمان شما انجام شود. نظرسنجی حضوری می‌تواند به ارائه پنجره‌ای به احساس تعلق و شمول اولیه آنها کمک کند. همچنین می تواند به شناسایی شکاف های دانش کمک کند و ببیند کجا اطلاعات به خوبی منتقل می شود.
  • بررسی بازخورد ۳۶۰ درجه این نوع نظرسنجی به سازمان شما اجازه می دهد تا بازخورد مکرری از دیدگاه های مختلف دریافت کند. این می تواند به تسهیل دریافت بازخورد ناشناس از شخصیت های مختلف کارمند کمک کند. همچنین ابزار خوبی برای کمک بهکارمندان شما است که احساس کنند شنیده شدهو مورد قدردانی قرار می گیرند.
  • نظرسنجی مشارکت کارکنان این نوع نظرسنجی، انگیزه و تعهد کارکنان را اندازه گیری می کند – اما در عین حال انگیزه و اشتیاق را نیز دریافت می کند. این به سازمان شما کمک می کند رضایت کارکنان و سلامت کلی را نیز اندازه گیری کند.
  • نظرسنجی مزایای کارکنان نظرسنجی مزایای کارکنان به سازمان شما کمک می‌کند تا در مورد اینکه چه پاداش‌هایی برای کارمندان شما اهمیت دارد، نبض دریافت کند. ما می دانیم که اولویت ها (مانند تعادل بین کار و زندگی ) از زمان شروع همه گیری تغییر کرده است. این می تواند یک ابزار عالی برای دریافت نگاهی تازه به آنچه برای نیروی کار شما مهم است باشد.
  • خروج از نظرسنجی بسیار شبیه مرحله خروج از EX، بررسی خروج می تواند در ارزیابی بازخورد جدایی از کارمندان دست به دست هم دهد .

یک تجربه استثنایی برای کارمندان ایجاد کنید

تجربه کارمند استثنایی امکان پذیر است.

برای سازمان هایی که EX را در اولویت قرار می دهند، ایوان سینار آخرین توصیه را دارد.

رهبران خود را در به رسمیت شناختن کارکنان استثنایی کنید. اکسل در ایجاد دید برای کمک های روزمره کارکنان. از طریق تحقیقات خود، ما شاهد افزایش اهمیت شناخت به عنوان یک محرک برتر EX از زمان شروع همه‌گیری بوده‌ایم.

نه تنها سازمان شما را در مزیت رقابتی قرار می دهد، بلکه نتایج کسب و کار بهتری را نیز به همراه دارد. عملکرد بهتر کسب و کار و کارکنان شاد دست به دست هم می دهند. وقتی روی کارمندان متعهد سرمایه‌گذاری می‌کنید ، عملکرد تجاری خودش صحبت می‌کند.

از کارمند جدید تا کهنه سرباز، سفر کارمند یک سفر مهم است. وقتی تجربه کارمندان را در اولویت قرار می دهید، سازمان شما از مزایای آن بهره می برد.

 

https://www.betterup.com/blog/employee-experience

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *